Erfaringskonferanse – sammen utvikler vi bærekraftige helsetjenester i nord

Dato: Mandag 24.august 2026 og tirsdag 25.august 2026
Tidspunkt: Mandag kl. 10.30 til kl. 17.00 og tirsdag kl. 08.15 til kl. 14.00
Sted: Clarion The Edge, Tromsø

Helsepersonell, ledere og brukere fra hele Nord-Norge møtes i Tromsø 24.–25. august for å dele erfaringer, resultater og eksempler på vellykkede samhandlingsprosjekter mellom kommunale helse- og omsorgstjenester og spesialisthelsetjenesten. Konferansen arrangeres av Helse Nord RHF og KS Nord, og har som mål å styrke samarbeidet mellom kommuner og sykehus gjennom erfaringsutveksling og kunnskapsdeling.

Bakgrunnen for konferansen er de statlige rekrutterings- og samhandlingstilskuddene, som skal bidra til utvikling av nye og bærekraftige løsninger i helsetjenesten i nord. Nord-Norge har mottatt betydelig mer støtte per innbygger enn resten av landet, noe som har resultert i over 50 innovative prosjekter. For første gang presenteres disse samlet på en arena.

Konferansen skal ikke bare være et møtested for erfaringsdeling, men også en arena for å synliggjøre konkrete løsninger og fremme læring på tvers av fagmiljøer, tjenestenivåer og geografi. Målet er å identifisere og videreutvikle tiltak som kan bidra til bærekraftige helsetjenester for fremtiden.

Her finner du mer informasjon om konferansen og lenke til påmelding:

Erfaringskonferanse – sammen utvikler vi bærekraftige helsetjenester i nord

Påmeldingsfrist: 31.juli 2026
Deltakelse: Det er kostnadsfritt for målgruppen å delta på konferansen og felles middag 24. august. Drikkes til middag dekkes selv av den enkelt deltaker.
Påmeldingsskjema: Påmeldingsskjema til erfaringskonferanse